onsdag 21 september 2011

Malou!


När jag låg där på soffan och faktiskt, kors i taket, påbörjade en bok, hade jag tv:n på i bakgrunden.

Det var Malous program "Efter 10", som stod på. Mitt i det här lilla käcka inslaget hon brukar ha med där ett gäng utvalda personer, oftast en märklig sammansättning, sitter runt ett litet bord och lite casual mumsar på något och samtidigt i avslappnad (eller hur!) ton diskuterar olika frågor, kände jag hur fokus förflyttade sig från bok till tv.

Alltså gå in och titta på dagens program och leta upp tårtmumsar sekvensen!
Den innefattar flera kända bakverk, Jan Guillo, Camilla Läckberg, Leif Mannerström och en konditor som jag missade namnet på, försök till diskussioner om åldringsvården och ful kontra fin litteratur, x antal grodor hoppandes ur Malous mun (som t ex där hon pratar om hur fint hennes styvfar blivit bemött av INVANDRARE, gubevars, i slutskedet av hans liv, som att det var någon motsägelse i det, som att det var revolutionerande) samt en liten jädra handväske-hund som freakar ut och Malous hanterande av detta i kort-kort zebra mönstrad kjol.

Gör det säger jag bara, det är humor på hög nivå!

Obs! Om man inte använder sig av länken här ovan bör tilläggas att man hittar Malou under "nyheter och debatt", för, tja, det känns ju inte helt självskrivet. Tycker jag i alla fall.

Inga kommentarer: